När ska allt strul med Posten upphöra?
Hur kommer det sig att en sådan viktig leverantör får och kan dras med stora störningar under flera veckor? Kommer alla Postens kunder få någon ersättning eller lägger Posten locket på som de brukar.
Tack för alla trevliga kommentarer på mitt förra Posten strular inlägg och alla ni hundratusen tals besök inlägget fick. Det var faktiskt nästan ett rekord med 195 000 läsare och ett par hundra mail.
Finns det någon läsare därute som är upprörd över Postens strul och vill dela med sig? Skriv en kommentar då jag inte kan publicera de mail jag fått.
I det förra inlägget skulle jag kunna publicera de hundratals mail jag fick men ni måste skriva kommentarerna själva..
Det senaste från Posten är att kunder måste skapa ett nytt konto på Postens hemsida och då försvinner all tidigare historik vilket för många e-handlare är mycket viktig. Hur kommer det sig att Posten drabbas av sådana störningar att de (som synes) måste skapa nya inlogg och förmodligen installerat nytt system. Är det en systemövergång som orsakat driftproblemen eller är det bara skit bakom spakarna?
Vem är leverantören som uppenbarligen inte klarat av sin uppgift.. Någon som vet.
[error] Posten: Gör en undersökning under tiden ni försöker starta upp igen och delge alla tydlig information. Att en störning får fortgå i flera veckor är inte acceptabelt. [/error]
När ska allt strul med Posten upphöra?
Hur kommer det sig att en sådan viktig leverantör får och kan dras med stora störningar under flera veckor? Kommer alla Postens kunder få någon ersättning eller lägger Posten locket på som de brukar.
Tack för alla trevliga kommentarer på mitt förra Posten strular inlägg och alla ni hundratusen tals besök inlägget fick. Det var faktiskt nästan ett rekord med 195 000 läsare och ett par hundra mail.
Finns det någon läsare därute som är upprörd över Postens strul och vill dela med sig? Skriv en kommentar då jag inte kan publicera de mail jag fått.
I det förra inlägget skulle jag kunna publicera de hundratals mail jag fick men ni måste skriva kommentarerna själva..
Det senaste från Posten är att kunder måste skapa ett nytt konto på Postens hemsida och då försvinner all tidigare historik vilket för många e-handlare är mycket viktig. Hur kommer det sig att Posten drabbas av sådana störningar att de (som synes) måste skapa nya inlogg och förmodligen installerat nytt system. Är det en systemövergång som orsakat driftproblemen eller är det bara skit bakom spakarna?
Vem är leverantören som uppenbarligen inte klarat av sin uppgift.. Någon som vet.
[error] Posten: Gör en undersökning under tiden ni försöker starta upp igen och delge alla tydlig information. Att en störning får fortgå i flera veckor är inte acceptabelt. [/error]
När ska allt strul med Posten upphöra?
Hur kommer det sig att en sådan viktig leverantör får och kan dras med stora störningar under flera veckor? Kommer alla Postens kunder få någon ersättning eller lägger Posten locket på som de brukar.
Tack för alla trevliga kommentarer på mitt förra Posten strular inlägg och alla ni hundratusen tals besök inlägget fick. Det var faktiskt nästan ett rekord med 195 000 läsare och ett par hundra mail.
Finns det någon läsare därute som är upprörd över Postens strul och vill dela med sig? Skriv en kommentar då jag inte kan publicera de mail jag fått.
I det förra inlägget skulle jag kunna publicera de hundratals mail jag fick men ni måste skriva kommentarerna själva..
Det senaste från Posten är att kunder måste skapa ett nytt konto på Postens hemsida och då försvinner all tidigare historik vilket för många e-handlare är mycket viktig. Hur kommer det sig att Posten drabbas av sådana störningar att de (som synes) måste skapa nya inlogg och förmodligen installerat nytt system. Är det en systemövergång som orsakat driftproblemen eller är det bara skit bakom spakarna?
Vem är leverantören som uppenbarligen inte klarat av sin uppgift.. Någon som vet.
[error] Posten: Gör en undersökning under tiden ni försöker starta upp igen och delge alla tydlig information. Att en störning får fortgå i flera veckor är inte acceptabelt. [/error]
När ska allt strul med Posten upphöra?
Hur kommer det sig att en sådan viktig leverantör får och kan dras med stora störningar under flera veckor? Kommer alla Postens kunder få någon ersättning eller lägger Posten locket på som de brukar.
Tack för alla trevliga kommentarer på mitt förra Posten strular inlägg och alla ni hundratusen tals besök inlägget fick. Det var faktiskt nästan ett rekord med 195 000 läsare och ett par hundra mail.
Finns det någon läsare därute som är upprörd över Postens strul och vill dela med sig? Skriv en kommentar då jag inte kan publicera de mail jag fått.
I det förra inlägget skulle jag kunna publicera de hundratals mail jag fick men ni måste skriva kommentarerna själva..
Det senaste från Posten är att kunder måste skapa ett nytt konto på Postens hemsida och då försvinner all tidigare historik vilket för många e-handlare är mycket viktig. Hur kommer det sig att Posten drabbas av sådana störningar att de (som synes) måste skapa nya inlogg och förmodligen installerat nytt system. Är det en systemövergång som orsakat driftproblemen eller är det bara skit bakom spakarna?
Vem är leverantören som uppenbarligen inte klarat av sin uppgift.. Någon som vet.
[error] Posten: Gör en undersökning under tiden ni försöker starta upp igen och delge alla tydlig information. Att en störning får fortgå i flera veckor är inte acceptabelt. [/error]
Vi har under flera veckor haft jätteproblem att logga in på posten. Vi har påtalat det men de svarar inte på oss och ger ingen information om när de är igång igen.
Detta är så dåligt av dem!
Tack för du tog upp detta då alla verkar hålla tyst…
Amanda
Hej.
Posten är ett skitföretag och förvånar mig inte de har problem som de alltid har.
Vi använder inte posten där jag jobbar så vi slipper strulen.
Dåligt de inte verkar informera om problemen.
/F
Ja Posten har så vitt jag minns alltid strulat. Är det inte post som aldrig kommer fram är det deras tjänster på internet som går dåligt.
Fram med mer konkurrens så försvinner dessa problem med dålig Posten.
Posten för mig har alltid dragits med problem så man är van och tänker inte så mycket på det längre.
Men jag tycker synd om alla e-handlare som skickar med posten och de som måste gå in på sidan för jobbet. Hörde med mina kollegor att Posten varit nere i veckor nu. Det borde inte vara tillåtet?
tack för en bra blogg föresten 🙂
Hälsningar Lisa
Posten suger och kommer alltid göra det. Vi borde ha flera som kan ta hand om post i sverige. Det finns några men alltid krångliga avtal. Posten är där ganska enkel.. men som sagt ska det ju fungera.
Ja tack för en kanon blogg. Följer den ofta.
/J
Hej.
Tack för att du tar upp detta på din blogg. Hoppas många läser detta för vi har stora problem sedan flera veckor. Det började när posten la ut sin nya sida.
Det borde finnas regler för hur posten får göra.
/Roland
Hej. Jag brukar maila men nu gör jag ett inlägg som du skrev.
Tycker posten inte sköter sig alls och har alltid haft problem med dem.
Gör uppror och posten kan stänga ner
Sofia
Hej.
Det är verkligen dåligt av posten att inte ta hand om sina system bättre.
Håller med om att man borde göra uppror mot posten.
Fram för mer konkurrens.
Hälsningar Gregor
Hej och tack för bra blogg. Jag följer den ofta och alla mina vänner gör det med.
Kul det är så många inne som läser.
Jag använder inte posten så jag vet inte men idag på lunchen satt det några vid bordet brevid som var upprörda av att posten strular.
Måste vara jobbigt.
Hoppas de löser felet snart.
Hälningar Pernilla
posten suger fett.. använd inte dem om ni ska slippa magsår och hjärtinfarkter
bojkotta posten nu
Skitposten.se borde någon starta 🙂 om man får skriva så på din blogg
Vi har haft massor av problem under lång tid nu tror sen de bytta sida.
kan vi inte göra något så de skyndar på
Posten är jättedåliga tycker jag och inte bara deras hemsida.
Finns det ingen annan man kan gå till?
Varför behövde posten byta hemsida. det var väl då som allt började.
Posten är skitaföretag. Jag vill ha annat posten som fungerar bättre.
hur gör man finns det något annat posten man gå till?
Håller med om att posten borde göra något åt sina problem. Kan man inte gå tillbaka till det gamla systemet? Borde de inte testa det nya systemet först innan det gamla tas bort? Så har vi gjort på mitt jobb alla gånger.
Tack för mig
Björn
Själv har jag problem med postens utdelning – eller i mitt företags fall – bristen på utdelning! Har vid flera tillfällen varit nära att hamna i “trubbel” på grund av försvunna brev & räkningar. Högst opålitligt – skärpning även där Posten!
Så var det dax igen!!! Ny sida igen men samma problem? Jag är så trött på Posten så jag vet inte vad jag skall skriva.
Hälsningar från en E handlare.